Köpvillkor

När du köper Oticurant i webbutiken är du som kund ansvarig för att beställningen är korrekt. Läs dessa köpevillkor och kontrollera uppgifterna i beställningen.

Försäljning till minderåriga
Omnidea AB ingår ej avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Leveranstider
Om leverans inte kan ske inom angiven tid kommer vi att kontakta dig och meddela anledningen till förseningen och upplysa dig om ny leveranstid. Glöm inte att uppge e-post adress. Du har i samband med detta rätt att häva köpet.

Återbetalning
Återbetalning sker till dig inom 30 dagar vid retur samt hävning av köp. Eventuella fraktkostnader i samband med hävning av köp eller retur ersätts inom 30 dagar.

Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från att du mottagit din vara enligt Distans- och hemförsäljningslagen.

Oavsett antal förpackningar av Oticurant som du köper så är det FRAKTFRITT.

Reklamation
Omnidea AB följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, http://www.konsumentverket.se/Lagar–regler/Din-ratt-som-konsument/Reklamera/. Vid frågor om reklamationer, vänligen kontakta kundtjänst.

Instruktion för retur av gods vid ånger eller reklamation

  • Bifoga denna information vid retur: ditt namn, adress, e-post, telefonnummer och returorsak.
  • Förpacka varan väl.
  • Märk paketet med din avsändare och denna adress: Omnidea AB, Kaptensgatan 12, 114 57 Stockholm.
  • Betala frakt och skicka paketet.
  • Invänta vår bekräftelse för mottaget paket. Vi kontaktar dig via e-mail eller telefon.

Kundtjänst:
helgfri mån–fre 09.00–16.00.
Tel: 08-407 64 78

Du kan alltid maila till konsumentkontakt@oticurant.se

PUL
Omnidea AB behandlar dina personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Genom att registrera dina personuppgifter samtycker du till att Omnidea AB, i egenskap av personuppgiftsansvarig, använder uppgifterna för att kunna kontakta dig med information om din leverans. Dina personuppgifter används enbart för att fullgöra Omnidea ABs åtaganden gentemot dig som köpare. Vill du inte lämna dina personuppgifter till Omnidea AB hänvisar vi till någon av våra andra säljkanaler så som välsorterade veterinärkliniker.

Begäran om registerutdrag
Du har rätt att få information om hur Omnidea AB behandlar dina personuppgifter. Detta görs genom en skriftlig egenhändigt undertecknad begäran till Omnidea AB. Brevet skickas till: Omnidea AB, Kaptensgatan 12, 114 57 Stockholm. Märk kuvertet med Oticurant.

Säkra betalningslösningar
Vi säkerställer kontinuerligt skydd av information som du lämnar. Vi får inte tillgång till dina kortuppgifter. Endast vår säkra, professionella betalningshantering som tillhandahålls av Payius AB får den informationen. När du är redo att betala för dina inköp kommer du att uppge dina kreditkorts uppgifter på säkra sidor som ägs av Payius. Då vi inte har tillgång till Payius system så lagras inte dina kreditkorts uppgifter på våra servrar. Ditt kreditkortsnummer skrivs inte ut på någon faktura, lista eller annat pappersdokument, vilket innebär att ingen av våra anställda har tillgång till det. I och med att Payius får all nödvändig information från dig behandlas transaktionen med bankerna över privata digitala linjer, inte via Internet. Vår betalningshantering som tillhandahålls av Payius använder för närvarande den mest avancerade överföringstekniken, Secure Socket Layers (SSL), som medger en säker överföring av personlig information. SSL tekniken krypterar ditt kreditkortsnummer för att skydda det från att avkodas av någon annan än Payius. Dina kreditkorts uppgifter krypteras med SSL:s mjukvara så fort du skriver ut dem på ditt tangentbord. Detta gör det omöjligt för någon att se dessa uppgifter under överföring via Internet.

Trygg e-handel